Sommaren 2006

Hej!
Onsdag, Torsdag och Fredag har jag tillägnat Harnäsbadet. Jag har jobbat 09.00-15.00 varje dag. Det är faktiskt kul men inge bra betalt, men det är ändå värt det: Man får vara ute i solen hela dagarna, träffa kompisar+ annat folk, man slappar bara, får äta så mycket godis man vill m.m.

Idag är det fredag och det känns som vilken dag som helst.  Man tänker inte på vilka dagar det är nu när det är sommarlov.
Men ändå känner jag mig stressad? Varför? Nu är det sommar och man ska bara ligga och ta det lugnt och släppa tankarna fritt. Men jag tänker på skolan hela tiden, och känner mig stressad över den. Jag kanske inte riktigt har fattat att det är lov. Det kanske går över ju längre in i lovet man kommer. Det  har ju inte direkt blivit vardagligt än att vara ledig från skolan. Men det kommer, keep on smiling! :)

På onsdag den 21 / 6 fyller jag år också. Det är första gången jag verkligen längtar och ser fram emot att få bli ett år äldre. Det kommer ju inte bli så stor skillnad, men det kommer kännas som en frihet att äntligen få bli 18. Det är ju den åldern man längtar till hela sitt liv. Och nu är den äntligen här. Varför det känns som en frihet vet jag inte riktigt, kanske för att mamma kommer släppa taget i mig mer. Jag vill såklart inte att hon släpper helt (och tro mig, det kommer hon INTE göra heller), men lite grann iaf. Jag vill känna mig lite vuxen iaf. Men riktigt vuxen och fri känner man sig nog inte förrän man köper den första lägenheten.

Det känns som att sommaren 2006 kommer bli helt underbar.
21 Juni fyller jag - Äntligen 18!
V.30 åker jag med Tess till hennes stuga i Sthlm skärgård - ska bli underbart
V.33 åker jag till Grekland med familjen - Sååå skönt
Det kommer bli mycket sol och bad i sommar med alla mina vänner! Party hoppas jag på också.
Födelsedagen, Midsommaren, Cityfesten, Grillfester m.m.

Jag hoppas också att det håller mellan mig och älsklingen. Han är orolig att vi kommer glida ifrån varandra nu under sommaren. Vi är så vana att vara med varandra hela tiden och nu i sommar så  jobbar han hela dagarna och jag är med kompisar och hittar på allt möjligt.
Visst, vi kommer inte kunna vara med varandra så mycket som vi är vana vid men vi får ta vara på den tiden vi har och se till att dom blir minnesvärda.
2 år och 3½ månad är det nu och jag älskar dig lika mycket fortfarande!

Jag vill passa på att tacka Tessen :) för att hon berättade om den här sidan. Jag hade glömt bort hur roligt jag tycker det är att få skriva av mig. Jag förde jämnt dagbok när jag var mindre och jag saknar det. Och det är mycket roligare att skriva på datorn än för hand.

En sak till innan jag slutar detta långa inlägg.... BigBrother - Danne var på Harnäs idag! Grymt snygg! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0