Bilkörning

Idag har jag kört väldigt mycket bil.
Jag och pappa var ut med stora Volvon och körde i ett bra tag, sedan var vi hem och hämtade Emmy för att efter det skjutsa henne till Martina. Sedan var det dags att köra till Fjärran för att träna.
Det gick väldigt bra att köra idag, jag trodde inte det eftersom jag inte gillar att köra Volvon... den är så stor och klumpig och så ny så att så fort man sätter foten på bromsen lite lätt så tvärbromsar den.. det är inte direkt som med Jettan då man måste trycka så hårt man kan på bromsen för att den ska sakta ner farten lite.
Så det gick mycket bättre än förväntat. Jag börjar vänja mig med den här bilen nu, vilket är bra!
Pappa och jag ska till en bilskola ( vilken de blir än har vi inte bestämt ) nu i veckan och kolla vad jag ska ta för kurser och så. Jag läser också i körkortsboken nu på kvällarna. Så nu har det börjat på allvar det här med körkortet. Ska ligga i riktigt nu.
Det är inte det att jag är i ett behov av att ha ett körtkort nu, men det skulle vara så skönt att få ta det så man har de avklarat.. så man inte måste börja plugga de när man är 25-30 år då man verkligen behöver ett körtkort för att ta sig till jobb, affär och sådana saker.
Att bara ha den bekvämligheten skulle vara så skönt.

Tränade idag också, simning. Jag ville egentligen inte men jag kände att jag var tvungen. Men när jag väl kom dit så var det bara skönt. Roligt att träffa alla och så var det ett riktigt roligt och ett BRA pass idag, äntligen! Kanske berodde på att det var en annan tränare som tränade oss.. men det är bra för då blir det lite variation på träningarna och det behövs!

Jaha, då är det en ny vecka nu då.. och skola! Det känns tråkigt, vill hellre ta  bussen till Hemtex i morgon än bussen till skolan.
Fast iof, det ska bli kul att få träffa klassen igen och höra hur alla har haft det!
Så den här veckan blir det skola, träning och börja ordentligt på projektarbetet.
Blir säkert en massa mys med Mattias också. Ska väl försöka ta mig hem till han och hem till hans far någon gång den här veckan.. det är väl dags att göra det känns det som... Jag ska försöka vara den där riktigt trevliga Kicki och hälsa med världens bredaste leende så dom blir nöjda någon gång!

Trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Elin

På onsdag 19.30 ska vi köra Boxersice på Hälsostudion som du måste komma på. :D

2006-11-06 @ 17:31:43
URL: http://Elin0.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0