Jul i vårt hus

Jag älskar julen! inge snack om saken, men jag gillar inte alltför mycket julpynt.. lagom ska det vara. Absolut inte mycket rött.. mest silver och vitt tycker jag. Som tur är så tycker M och jag lika om den saken.
Hos oss har vi bara julpyntat lite grann.. stjärnor i fönstrena, ljus girlang på balkongräcket, vita pälskuddar tillsammans med två röda kuddar i soffan, vita och röda vepor i köket och en hemmagjord adventsljusstake...
inte mycket pynt men vi har ändå fått julkänsla här hemma, det är varmt och gosigt :)

     

Jag älskar min stora stjärna, den täcker nästan hela fönstret..  här är även våra nya gardiner vi fick på posten..

   

En enda tomte har fått flyttat in..

   

Min hemmagjorda adventsljusstake (heter det så ?)



Jag längtar till våren då vi kan inreda balkongen... får plats med en soffa, bord och två stolar.. den är riktigt stor. Åh vad härligt!!



för ett tag sen köpte vi tyg och satte upp det som en fondvägg i köket..
det blev snyggt, och grymt enkelt. Så fort vi tröttnar på det här så är det bara att byta ut det.


Kommentarer
Postat av: Jenna

Så fint ni har hemma! :)

2008-12-04 @ 22:25:00
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Tessen

Så fint det blev med tyget i köket gumman! :)

2008-12-05 @ 01:15:38
URL: http://tessenscorner.blogg.se/
Postat av: Jenna

Vi var i Playa Del Ingles på Gran Canaria. Helt underbart ställe var det! :)

2008-12-05 @ 09:53:09
URL: http://jennaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0