Vi ska bli nyttigare

Jag & M har ett nyårslöfte tillsammans.. det är att vi ska dra ner på onyttigheterna.
Ingen läsk ska det finnas här hemma, inte ens på helgerna. Det är ju inte ens såå gott som man inbillar sigt, men det är en sak som hör till "fredags - lördags - myset" så det har alltid stått där i kylskåpet...
istället ska ska vi dricka loka. Loka är ju så grymt gott och det är iaf bättre än coca cola.
Godis och choklad får endast ätas på helgerna.. men det ska då inte vara i mängder som det brukar vara, utan lagomt.
Chipsen byts också ut mot popcorn.

I tisdags kväll var jag så otroligt sugen på något, och så hade vi laddat hem två filmer vi skulle titta på. Det är klart att man blir sugen på någonting då.
Krypa ner i soffan och mysa och kika på film, utan något att smaska på ? Det hör inte ihop.
M och jag traskade iväg till affären, och där i affären stod jag med godis i hela famnen.. M tittade på mig, och den blicken fick mig att lämna tillbaka godiset och gick istället till fruktdisken.
Morätter och vindruvor följde med hem istället.. Det var inte alls lika gott som godis skulle ha varit, men betydligt bättre..



Kommentarer
Postat av: Jenna

Haha ja, jag har också märkt det :) Om saker du skriver :)



Rätt häftigt sådär :)

2009-01-08 @ 16:13:02
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Jenna

Ja detta var en lite nyare modell tror jag. För min syster har dom du pratar om :) Dom här som jag köpte är Lite annorlunda bara :) Annars rätt lika.

2009-01-08 @ 16:30:29
URL: http://jennaj.blogg.se/
Postat av: Tess

Det gäller bara att få till en jämn uppdelning. Man måste få unna sig godis ibland.

Köp hem mini morötter i småpåsar, det brukar jag göra, man behöver inte skala och det är bara att gå och hämta direkt i kylen när man bli sugen på något. Vilket är ganska ofta när man sitter i tv-soffan;)

2009-01-09 @ 13:04:27
URL: http://tessenscorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0